Wednesday, October 28, 2009

We houden het gezellig !!


Op mijn weblog schrijf ik over het schitterende ras de Saarlooswolfhond en in het bijzonder over onze Ringo. Soms schrijf ik een stukje over dingen die mij raken zoals Chakka met zijn rolstoel.
De oorzaak was vermoedelijk DM of zoiets. Dit was een vermoeden van de dierenarts. Later bleek, gezien het ziekteverloop, dat het meer van ouderdom was omdat de verlamming alleen gebleven is bij zijn achterpoten. Zie het maar als een hoogbejaarde met een looprekje. Wat mij verbaast is dat mensen mijn stukjes van heel lang geleden uitpluizen om in hun voordeel te gebruiken en op deze manier te bewijzen dat er honden binnen onze vereniging zijn die deze ziekte zouden hebben. Wat ik geschreven heb over Chakka ging erover dat hij nog een aantal jaren mee heeft kunnen lopen met zijn roedel en niet, zoals zo vaak gebeurt, een spuitje moest krijgen. De oorzaak van zijn verlamming is nooit achterhaald. In de lijn van Chakka komt deze ziekte helemaal niet voor. Dus ga geen bewijzen zoeken op mijn weblog maar hou het gezellig.
Peter van der Palm.

O,ja kijk ook nog even op www.saarlooswolfhondenweetjes.blogspot.com voor nog meer info.

No comments: